Zöldellő

Green is the new black

10 üzleti érv a fenntarthatóság mellett

images.jpgA vállalatok fenntarthatóság felé tartó útjának első lépése a vezetők elköteleződése. Egy vezető azonban a számoknak hisz és elsősorban az üzleti érdekeket tartja szem előtt, a fenntarthatóság pedig nem feltétlenül hoz a konyhára, inkább költségeket teremt. Vagy mégsem? Előfordulhat, hogy két legyet üthet egy csapásra a fenntarthatóan cselekvő vállalat? Támogatja a közösségeket, tesz bolygónk szebb jövőjéért, ugyanakkor ezzel képes lendíteni az üzleten, nyereséget generálni? 10 érv, amellyel meggyőzhetünk egy szkeptikus vezetőt arról, hogy ez igenis lehetséges.

1. Pozitív image

like.jpgEgy fenntarthatóan viselkedő vállalat megbízhatóbbnak tűnik, nagyobb megbecsülése van, ami hosszú távon nagyobb és erősebb fogyasztói és partnerségi bázishoz vezet.

2. Munkaerő vonzása

10-ből 7 munkavállaló fontosnak tartja, hogy egy tudatos, fenntarthatóan cselekvő vállalatnál dolgozzon.

3. Munkaerő megtartása

letoltes.jpgEgy felelősen viselkedő vállalat munkavállalóiban erősebb elköteleződés alakul ki a vállalat iránt, jobb munkamorállal és elégedettebben dolgoznak pozitívabb légkörben. És ez anyagilag is megéri a vállalatnak, ugyanis felmérések szerint egy munkavállaló pótlásának költsége a munkavállalónak fizetett juttatások 150%-a is lehet.

4. Költségmegtakarítás

megtaki.jpgA The Economist szerint egy tudatosan viselkedő vállalat költségei hosszú távon csökkenek, gyártási költségei 5%-kal, amortizációs költségei 2%-kal, kereskedelmi költségei pedig akár 20%-kal kevesebbek lehetnek.

5. Profitteremtés

Szintén a The Economist szerint azáltal, hogy a vállalat költségei csökkenek, és nő az alkalmazottak produktivitása, továbbá a vállat piaci részesedése is gyarapszik, összesen akár 38%-os bevétel növekedésre számíthat egy tudatosan működő vállalat.

6. Klíma adaptálódás

fold.jpgAkár tetszik akár nem, a klímaváltozás hatással van a vállalati szektorra, méghozzá nagyvállalatok vezetőinek 75%-a szerint a vállalatok fejlődését leginkább befolyásoló 3 tényező között van.* De ez nem feltétlenül jelent rosszat, ők ugyanis üzleti lehetőséget látnak benne versenyelőnyön, új piacokon és fogyasztókon keresztül.

7. A vevő igénye az első

36%-ban a vásárlókon és a fogyasztókon múlik a hazai fenntartható fejlődés előmozdítása*, így folyamatosan figyelni és alkalmazkodni szükséges a tudatos vásárlói réteg igényeihez.szektorok.jpg

8. Tudatos hazai fogyasztói réteg erősödése

vasar.jpgRáadásul úgy tűnik, egyre többen figyelne oda arra, hogy mit vesznek és kitől. Ugyanis a 2014-től 2016-ig terjedő időszakban összesen 1014 milliárd Ft volt a tudatos vásárlói döntések értéke hazánkban.#

9. Átláthatóság biztosítása

suc.pngEgy fenntarthatóan viselkedő vállalat rendszeresen méri és kommunikálja nemcsak pénzügyi de nem pénzügyi hatásait is, így átláthatóvá téve működését. A vezetők 91%-a szerint azzal, hogy a vállalat ismeri nem pénzügyi hatásait is, hozzájárul pénzügyi eredményességéhez is.*

10. Hosszú távú siker

Vállalati vezetők 85%-a szerint egy fenntarthatóan kialakított üzleti modell aktívan közreműködik a termékek és szolgáltatások, így a vállalat hosszú távú sikerében. *siker.jpg

 

 *BCSDH 2016-os felmérése: Akadályozó vagy előmozdító a vállalati átláthatóság Magyarországon? http://bcsdh.hu/wp-content/uploads/2013/01/BCSDH_VezetoiAjanlas_FELMERES_teljes2016.pdf
# Tudatos Vásárló Piaci Jelentés 2014-2016 http://tudatosvasarlo.hu/cikk/itt-elso-tudatos-vasarlo-piaci-jelentes

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldello.blog.hu/api/trackback/id/tr2812557229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.